Performance Ready - Kolekcja stworzona dla kobiet żyjących w ruchu.

Performance Ready - Kolekcja stworzona dla kobiet żyjących w ruchu.

Spacer, jazda na rowerze zamiast samochodem, wchodzenie po schodach zamiast windy – decydując się na codzienne życie w ruchu musisz wybrać odpowiednią, dostosowaną do tego odzież. Gruby płaszcz i dżinsy nie sprawdzają się na rowerze, elegancka koszula nie zapewnia odpowiedniej oddychalności. Nowa kolekcja Peak Performance – Ready została zaprojektowana tak, aby wprowadzić szybkie tempo w codziennych aktywnościach. Kolekcja składa się z lekkiej, szybkoschnącej odzieży, którą możesz mieć zawsze ze sobą.

 

Stworzenie odpowiedniego stroju to jedno, ale twórcy marki Peak Performance skontaktowali się również z Katariną Gospic, szwedzką naukowiec, badaczką ludzkiego mózgu, aby dowiedzieć się więcej o prostych sposobach wzmacniania zdrowia, zmiany nawyków i sekretach wydajniejszej pracy w życiu codziennym, a tym samym sposobach na lepsze samopoczucie i zadowolenie z siebie.

Katarina Gospic
Katarina Gospic, znana jako szwedzka ekspertka od mózgu z umiejętnością łatwego wyjaśniania skomplikowanych rzeczy. Jest lekarzem, naukowcem i ma tytuł magistra fizjologii z Instytutu Karolinska. Z ponad 15-letnim doświadczeniem w badaniach mózgu i neuroekonomii oraz wykładami w środowisku akademickim, została nagrodzona nagrodą Mensa, jest autorką siedmiu książek i częstym gościem w mediach.
Niektóre z jej prac obejmują takie zagadnienia, jak odpowiednie wykorzystywanie naszego mózgu w społeczeństwie zaawansowanych technologii, aby poprawić zdrowie, wydajność i dobre samopoczucie. Uważa, że jeśli zrozumiemy, jak działa mózg i ciało, możemy kontrolować nasze decyzje, siebie i nasz świat w pożądanym przez nas kierunku. Katarina Gospic pracuje obecnie nad najnowszymi technologiami w zakresie e-zdrowia.

Wzmacniacze zdrowia

Zielone otoczenie - w badaniu przeanalizowano, jaki wpływ na blisko 345 000 osób miała bliskość natury. Odkryli, że życie w bliskości natury zmniejsza ryzyko wielu chorób, takich jak depresja, lęk, choroby serca, cukrzyca, astma i problemy z kręgosłupem. Inne badanie wykazało, że ludzie mieszkający w zielonych dzielnicach mieli lepszy metabolizm. Mieszkasz daleko od terenów zielonych? Otocz się mnóstwem zielonych roślin w domu.

5 minutowe przerwy - Mimo że ludzie zostali stworzeni do przebywania na zewnątrz, 90 procent życia spędzamy w domu. Im więcej czasu spędzamy w naturze, tym lepiej, ale jedno badanie wykazało, że największy wpływ na nastrój i samoocenę widać już po 5 minutach. Obecność wody generowała jeszcze większe efekty. Tak więc nawet krótkie przerwy mają znaczący wpływ!

Niższy poziom stresu - spokojne oddychanie jest podstawą medytacji, najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem na uspokojenie ciała. Obniża tętno i ciśnienie krwi. Jedno badanie wykazało, że zaledwie 5 minut medytacji przez 7 dni znacznie obniżyło poziom stresu uczestników! Więc następnym razem, gdy spóźnisz się na autobus, wykorzystaj dodatkowe minuty, aby spokojnie oddychać.

Cardio za darmo - badanie wykazało, że krótkie serie wchodzenia po schodach mogą poprawić sprawność układu krążenia. Badacze poprosili nieaktywnych dorosłych, aby wspięli się po zaledwie 3 stopniach, 3 razy dziennie, w seriach oddzielonych 1-4 godzinami odpoczynku przez okres 6 tygodni. Wyniki były zadziwiające. Szczytowa absorpcja tlenu u badanych była wyższa w porównaniu do grupy kontrolnej, która nie praktykowała tej aktywności, tylko dzięki tej niewielkiej zmianie. Wspinaj się więc na wszystkie napotkane schody, a otrzymasz trening układu oddechowego za darmo!

Naucz się podstaw zmiany nawyku – poprzez trzymanie przedmiotów blisko lub daleko od siebie. Chcesz wyrobić nowy nawyk? Trzymaj rzecz blisko. Na przykład: jeśli chcesz zacząć ćwiczyć, ułóż swój strój do ćwiczeń w pobliżu łóżka. Gdy się obudzisz - będziesz gotowy. Chcesz porzucić zły nawyk? Odłóż rzecz daleko. Na przykład: jeśli spędzasz zbyt dużo czasu z telefonem komórkowym przed pójściem spać, trzymaj go w przedpokoju, w trybie samolotowym. Zamiast niego możesz włączyć staromodny budzik. Ogólna zasada polega na tym, że zmiana nawyku zajmuje około 21 dni, ale może się to różnić w zależności od podjętego wyzwania.

Wzmacniacze wydajności

Minimalizuj rozpraszacze - wiele osób pracuje w otwartych przestrzeniach biurowych. Może to zmniejszyć wydajność nawet o 66%. Kiedy mózg jest rozproszony, przydziela energię rozpraszaczowi, aby go odciąć. Nie przeznacza wtedy w pełni energii na pracę, którą powinieneś wykonać. Im więcej czynników rozprasza Cię w Twoim otoczeniu, tym mniej mocy mózg będzie przeznaczał na wykonywanie swojego zadania. Słuchawki z redukcją szumów to dobry pomysł!

Skoncentruj się na mocnych stronach - grupy o wysokich wynikach wydajności mają 6 pozytywnych komentarzy na każdy negatywny komentarz. Ludzie koncentrując się na tym, w czym są dobrzy, mogą osiągnąć najwyższą wydajność. Kiedy zbytnio skupiamy się na naprawianiu naszych słabości, potrzeba dużo czasu, aby poprawić się w tym, w czym już jesteśmy dobrzy. W związku z tym będziemy umiarkowani. Jeśli zamiast tego skupimy się na naszych mocnych stronach, możemy osiągnąć najwyższą wydajność.

Sekret osób osiągających sukces – wiele osób o wysokiej wydajności koncentruje się wyłącznie na niej, zapominając o stworzeniu odpowiednich warunków do osiągnięcia sukcesu. Wiele badań wykazało ważność regeneracji. Badania przeprowadzone przez NASA pokazały, że tylko kilka dni przerwy zwiększyły czas reakcji o 80%. Podróżowanie i spędzanie czasu na świeżym powietrzu to dwa bardzo skuteczne sposoby na zwiększenie kreatywności. Jest to zgodne z badaniem, które wykazało, że miejsca, w których ludzie są najbardziej kreatywni, to autobus, łazienka, łóżko i bar. Wszystkie miejsca, w których zwykle odpoczywamy i myślimy o innych rzeczach niż praca.

Jednozadaniowość - wiele osób uważa, że wielozadaniowość to świetny sposób na szybsze wykonywanie pracy. Ale nie ma nic bardziej błędnego. W rzeczywistości ludzki mózg jest stworzony do jednozadaniowości. Robienie wielu rzeczy jednocześnie jest bardzo nieefektywnym wykorzystaniem siły mózgu. Mamy gorsze wyniki i zadania zajmują więcej czasu. Nawet proste zadania stają się trudne. Tak więc jedno zadanie na raz - osiągniesz lepsze i szybsze wyniki!

Pozytywne myślenie jest dobre, ale lepsze jest unikanie negatywnych myśli - uczymy się myśleć pozytywnie, ale ważniejsze dla wydajności jest unikanie negatywnych myśli. Badania wykazały, że negatywne myśli są zwiastunem niepowodzenia. Więc następnym razem, gdy coś Ci się nie uda, unikaj złych myśli, a będziesz o krok bliżej do osiągnięcia maksymalnej wydajności.

Zobacz cała kolekcję damską Urban marki Peak Performance >